YEAH BABY

Tijdens de COVID-19 pandemie en de lockdown van 2020 begon Jimmy zijn eerste astronautenkunstwerken te maken. Deze werden gemaakt in een veel realistischere stijl en de meeste waren vrij conceptueel, waarbij de astronaut werd gecombineerd met elementen uit de natuur, zoals dieren. Jimmy vermoedt dat isolement en de kwetsbare staat waarin de wereld zich bevond […]

Lees verder…

FLY GIRL

Tijdens de COVID-19 pandemie en de lockdown van 2020 begon Jimmy zijn eerste astronautenkunstwerken te maken. Deze werden gemaakt in een veel realistischere stijl en de meeste waren vrij conceptueel, waarbij de astronaut werd gecombineerd met elementen uit de natuur, zoals dieren. Jimmy vermoedt dat isolement en de kwetsbare staat waarin de wereld zich bevond […]

Lees verder…

RIANA

Phulani legt in al haar werken veel nadruk op de ogen omdat ze vindt dat we met onze ogen met elkaar verbonden zijn. Ze wil dit nog versterken door slechts weinig emotie in het gezicht op te nemen. Riana werd gecreeerd vertrekkend vanuit 5 verschillende foto’s. Phulani schildert geen persoon, maar verzint een gezicht, met […]

Lees verder…

MIRROR TO HER SOUL

Mo Nique houdt ervan te experimenteren met haar penseel en paletmes. Daarom durft ze te variëren in stijl en techniek. De Zuid-Afrikaanse kunstenares gebruikt hoofdzakelijk olieverf. De zachtheid, transparantie van de verf en de manier waarop de verschillende kleuren zich mengen, is wat haar fascineert. Haar schilderkunst wordt gekenmerkt door gedurfde en zelfverzekerde penseelstreken. Haar […]

Lees verder…

SURRENDER

Met haar vrouwelijke portretschilderingen eert en viert ze de vrouwelijke vormen, de gratie, de bewegingen, de kwetsbaarheid en de sterkte. “Ik portreteer de vrouwelijke verlangens en ambities, tegelijk idealistisch en zorgend”, aldus Mo Nique. Mo Nique houdt ervan te experimenteren met haar penseel en paletmes. Daarom durft ze te variëren in stijl en techniek. De […]

Lees verder…

Seraphine

Phulani legt in al haar werken veel nadruk op de ogen omdat ze vindt dat we met onze ogen met elkaar verbonden zijn. Ze wil dit nog versterken door slechts weinig emotie in het gezicht op te nemen. Seraphine werd gecreëerd vertrekkend vanuit 5 verschillende foto’s. Phulani schildert geen persoon, maar verzint een gezicht, met […]

Lees verder…

ULA

Phulani legt in al haar werken veel nadruk op de ogen omdat ze vindt dat we met onze ogen met elkaar verbonden zijn. Ze wil dit nog versterken door slechts weinig emotie in het gezicht op te nemen. Ula werd gecreëerd vertrekkend vanuit 5 verschillende foto’s. Phulani schildert geen persoon, maar verzint een gezicht, met […]

Lees verder…

PRODIGAL

Net zoals onze hele wereld gedigitaliseerd wordt, herleidt ook Chandler zijn werken tot primaire informatie, zijnde letters en cijfers. Het samenvoegen van al deze patronen van letters en cijfers vormt vervolgens een geheel. Die technologische insteek sprong voort uit zijn jeugdige fascinatie voor computers en hacking. Ook artiesten als Chuck Close hadden een belangrijke invloed […]

Lees verder…

THE DECKLE EDGE

Net zoals onze hele wereld gedigitaliseerd wordt, herleidt ook Chandler zijn werken tot primaire informatie, zijnde letters en cijfers. Het samenvoegen van al deze patronen van letters en cijfers vormt vervolgens een geheel. Die technologische insteek sprong voort uit zijn jeugdige fascinatie voor computers en hacking. Ook artiesten als Chuck Close hadden een belangrijke invloed […]

Lees verder…

FRISSON 921()

Ik schilder bloemen als een verwijzing naar de objectivering van vrouwen. Bloemen worden verondersteld schoonheid en kleur in een ruimte te brengen en vaak wordt van vrouwen verwacht dat zij hetzelfde doen. Vrouwen worden onder druk gezet om mooi te zijn. Zelfs op sociale media vinden we apps die ontworpen zijn om bepaalde vrouwelijke kenmerken […]

Lees verder…

Directors Cut

“Hoe sneller we bewegen hoe minder we de details zien” “We zien ons leven in beelden per seconde”. Riaan slingert en giet oude auto-olie, waardoor de tijd effectief wordt vertraagd en vastgelegd met een mix van houtskool en verf op verschillende oppervlakken. De statische beelden trillen van beweging. Riaan van Zyl onderzoekt en verdiept zich […]

Lees verder…

JAN VAN RIEBEEK

De werken van Bastiaan zijn een bewijs van zijn unieke visie en creativiteit. Zijn vermogen om de natuurlijke schoonheid van zijn thuisland te vermengen met de diverse culturen van Europa heeft geresulteerd in een oeuvre dat zowel boeiend als inspirerend is. Zijn werken worden een persoonlijk verhaal over opgroeien en overleven als individu in de […]

Lees verder…

FOREVER BY YOUR SIDE

De werken van Bastiaan zijn een bewijs van zijn unieke visie en creativiteit. Zijn vermogen om de natuurlijke schoonheid van zijn thuisland te vermengen met de diverse culturen van Europa heeft geresulteerd in een oeuvre dat zowel boeiend als inspirerend is. Zijn werken worden een persoonlijk verhaal over opgroeien en overleven als individu in de […]

Lees verder…

A SONG FROM IXIA

De werken van Bastiaan zijn een bewijs van zijn unieke visie en creativiteit. Zijn vermogen om de natuurlijke schoonheid van zijn thuisland te vermengen met de diverse culturen van Europa heeft geresulteerd in een oeuvre dat zowel boeiend als inspirerend is. Zijn werken worden een persoonlijk verhaal over opgroeien en overleven als individu in de […]

Lees verder…

FERAH 721()

FERAH 721() is één van de 3 werken die Kilmany samen met Atelier Louis zal presenteren met het idee om de hedendaagse moderne vrouw uit te dagen en te versterken. Deze collectie werd gemaakt in de maand Juli ( 7 ) van het jaar 2021 (21). De ( ) op het einde verwijzen naar de […]

Lees verder…

OPALESCE

Net zoals onze hele wereld gedigitaliseerd wordt, herleidt ook Chandler zijn werken tot primaire informatie, zijnde letters en cijfers. Het samenvoegen van al deze patronen van letters en cijfers vormt vervolgens een geheel. Die technologische insteek sprong voort uit zijn jeugdige fascinatie voor computers en hacking. Ook artiesten als Chuck Close hadden een belangrijke invloed […]

Lees verder…

STRIGIFORM

Net zoals onze hele wereld gedigitaliseerd wordt, herleidt ook Chandler zijn werken tot primaire informatie, zijnde letters en cijfers. Het samenvoegen van al deze patronen van letters en cijfers vormt vervolgens een geheel. Die technologische insteek sprong voort uit zijn jeugdige fascinatie voor computers en hacking. Ook artiesten als Chuck Close hadden een belangrijke invloed […]

Lees verder…

THE WARM SWEET VALLEY

Hindley stort zich in het worstelen met het onbekende, onbenoembare pad van de abstractie. Dit proces berust op de ruwe bouwstenen waaruit een schilderij klassiek is opgebouwd: lijn, kleur en vorm. Hij verkent elk van deze formele aspecten, terwijl hij verf aanmoedigt om verf te zijn, en een uitdijend scala aan toepassingen uitvindt en ontwikkelt. […]

Lees verder…

BRIGITTE BARDOT

Met haar vrouwelijke portretschilderingen eert en viert ze de vrouwelijke vormen, de gratie, de bewegingen, de kwetsbaarheid en de sterkte. “Ik portreteer de vrouwelijke verlangens en ambities, tegelijk idealistisch en zorgend,” aldus Mo Nique.  Mo Nique houdt ervan te experimenteren met haar penseel en paletmes. Daarom durft ze te variëren in stijl en techniek. De Zuid-Afrikaanse kunstenares gebruikt hoofdzakelijk olieverf. De zachtheid, transparantie van de verf en de manier waarop […]

Lees verder…

FYXSTIE 721()

FYXSTIE 721() is één van de 3 werken die Kilmany samen met Atelier Louis presenteert met het idee om de hedendaagse moderne vrouw uit te dagen en te versterken. Deze collectie werd gemaakt in de maand Juli ( 7 ) van het jaar 2021 (21). De ( ) op het einde verwijzen naar de heersende […]

Lees verder…

Eshe

Eshe, het Swahili woord voor ‘iemand die leeft’, staat niet alleen voor overleven maar ook voor bloeien. Ze begroet je met een gedurfde houding. Haar robijnrode, buisvormige bloemen gaan schuil tussen levendig groen dat leven en levendigheid uitstraalt. Wat is een betere bloem om transformatie en moed te symboliseren dan onze inheemse protea. Veel proteaplanten […]

Lees verder…

GOLDEN DUST OF THE SAVANNA

Hindley stort zich in het worstelen met het onbekende, onbenoembare pad van de abstractie. Dit proces berust op de ruwe bouwstenen waaruit een schilderij klassiek is opgebouwd: lijn, kleur en vorm. Hij verkent elk van deze formele aspecten, terwijl hij verf aanmoedigt om verf te zijn, en een uitdijend scala aan toepassingen uitvindt en ontwikkelt. […]

Lees verder…

ABUNDANCE

Met haar vrouwelijke portretschilderingen eert en viert ze de vrouwelijke vormen, de gratie, de bewegingen, de kwetsbaarheid en de sterkte. “Ik portreteer de vrouwelijke verlangens en ambities, tegelijk idealistisch en zorgend”, aldus Mo Nique. Mo Nique houdt ervan te experimenteren met haar penseel en paletmes. Daarom durft ze te variëren in stijl en techniek. De […]

Lees verder…

Reverence 5

Jane maakt gebruik van de grisaille techniek in olieverf gecombineerd met bladgoud, maar dan met vleugjes kleur. Het is een serie sterke portretten met grote, prachtige hoofdtooien gemaakt van objecten uit de natuur die de kracht van het hogere bewustzijn uitbeelden. De hoofdtooi heeft een diep spirituele betekenis. Het is een symbool van kracht en […]

Lees verder…

Longing for change

Jane’s serie schilderijen genaamd ‘Transcendence” vertegenwoordigt het niveau van bewustzijn door middel van de uitdrukking en emotie in de ogen van het onderwerp, een bijna buitenwereldse uitdrukking. Ze heeft de grisaille techniek in olieverf voor alle gezichten om een licht dromerig effect te geven en dat gecombineerd met bladgoud dat het licht van het hogere […]

Lees verder…

Transcendence

Jane’s nieuwe serie schilderijen genaamd ‘Transcendentie’ geeft het niveau van bewustzijn weer door de uitdrukking en emotie in de ogen van het onderwerp, een bijna buitenwereldse uitdrukking. Ze heeft de grisaille-techniek in olieverf gebruikt voor alle gezichten om een licht dromerig effect te geven en dit gecombineerd met bladgoud dat het licht van het hogere […]

Lees verder…

NALINI

Phulani legt in al haar werken veel nadruk op de ogen omdat ze vindt dat we met onze ogen met elkaar verbonden zijn. Ze wil dit nog versterken door slechts weinig emotie in het gezicht op te nemen. Nalini werd gecreeerd vertrekkend vanuit 5 verschillende foto’s. Phulani schildert geen persoon, maar verzint een gezicht, met […]

Lees verder…

Escalating feelings that far exceed common sense

Hindley stort zich in het worstelen met het onbekende, onbenoembare pad van de abstractie. Dit proces berust op de ruwe bouwstenen waaruit een schilderij klassiek is opgebouwd: lijn, kleur en vorm. Hij verkent elk van deze formele aspecten, terwijl hij verf aanmoedigt om verf te zijn, en een uitdijend scala aan toepassingen uitvindt en ontwikkelt. […]

Lees verder…

PEONIE GIRL

Met haar vrouwelijke portretschilderingen eert en viert ze de vrouwelijke vormen, de gratie, de bewegingen, de kwetsbaarheid en de sterkte. “Ik portreteer de vrouwelijke verlangens en ambities, tegelijk idealistisch en zorgend,” aldus Mo Nique.  Mo Nique houdt ervan te experimenteren met haar penseel en paletmes. Daarom durft ze te variëren in stijl en techniek. De Zuid-Afrikaanse kunstenares gebruikt hoofdzakelijk olieverf. De zachtheid, transparantie van de verf en de manier waarop […]

Lees verder…

MARWIN

Gavin Rain wou een verhaal brengen, een verhaal van perspectief brengen. Zijn boodschap is klaar en duidelijk: neem afstand van de zaken.   Rains stijl bevat een uitgebreid stappenplan en is daardoor tijdrovend. Hij start met een afbeelding, bijvoorbeeld een ruwe schets of foto. Net zoals in een houtsnede zet hij gradiënten om in afwisselend lichte en donkere vlakken. Hoe groter de cirkels, hoe minder wit er van het canvas zichtbaar is en […]

Lees verder…

ETHERIA720()

ETHERIA 720( ) is één van de 7 werken die Kilmany samen met Atelier Louis zal presenteren met het idee om de hedendaagse moderne vrouw uit te dagen en te versterken. Deze collectie werd gemaakt in april ( 4de maand ) en juli ( 7de maand) van het jaar 2020 (20). De ( ) op […]

Lees verder…

AFRICAN BEAUTY 3

Met haar vrouwelijke portretschilderingen eert en viert ze de vrouwelijke vormen, de gratie, de bewegingen, de kwetsbaarheid en de sterkte. “Ik portreteer de vrouwelijke verlangens en ambities, tegelijk idealistisch en zorgend,” aldus Mo Nique.  Mo Nique houdt ervan te experimenteren met haar penseel en paletmes. Daarom durft ze te variëren in stijl en techniek. De Zuid-Afrikaanse kunstenares gebruikt hoofdzakelijk olieverf. De zachtheid, transparantie van de verf en de manier waarop […]

Lees verder…

PASTEL HUES

Met haar vrouwelijke portretschilderingen eert en viert ze de vrouwelijke vormen, de gratie, de bewegingen, de kwetsbaarheid en de sterkte. “Ik portreteer de vrouwelijke verlangens en ambities, tegelijk idealistisch en zorgend” aldus Mo Nique. Mo Nique houdt ervan te experimenteren met haar penseel en paletmes. Daarom durft ze te variëren in stijl en techniek. De […]

Lees verder…

MID MORNING

Gavin Rain wou een verhaal brengen, een verhaal van perspectief brengen. Zijn boodschap is klaar en duidelijk: neem afstand van de zaken.   Rains stijl bevat een uitgebreid stappenplan en is daardoor tijdrovend. Hij start met een afbeelding, bijvoorbeeld een ruwe schets of foto. Net zoals in een houtsnede zet hij gradiënten om in afwisselend lichte en donkere vlakken. Hoe groter de cirkels, hoe minder wit er van het canvas zichtbaar is en […]

Lees verder…

SPHYXIA121()

SPHYXIA121() is één van de 6 werken die Kilmany samen met Atelier Louis zal presenteren met het idee om de hedendaagse moderne vrouw uit te dagen en te versterken. Deze collectie werd gemaakt in de maand januari ( 1 ) van het jaar 2021 (21). De ( ) op het einde verwijzen naar de heersende […]

Lees verder…

FLOWAE121()

Ik schilder bloemen als een verwijzing naar de objectivering van vrouwen. Bloemen worden verondersteld schoonheid en kleur in een ruimte te brengen en vaak wordt van vrouwen verwacht dat zij hetzelfde doen. Vrouwen worden onder druk gezet om mooi te zijn. Zelfs op sociale media vinden we apps die ontworpen zijn om bepaalde vrouwelijke kenmerken […]

Lees verder…

VASALIA121()

VASALIA121() is één van de 6 werken die Kilmany samen met Atelier Louis zal presenteren met het idee om de hedendaagse moderne vrouw uit te dagen en te versterken. Deze collectie werd gemaakt in de maand januari ( 1 ) van het jaar 2021 (21). De ( ) op het einde verwijzen naar de heersende […]

Lees verder…

FRIDA RED

Met haar vrouwelijke portretschilderingen eert en viert ze de vrouwelijke vormen, de gratie, de bewegingen, de kwetsbaarheid en de sterkte. “Ik portreteer de vrouwelijke verlangens en ambities, tegelijk idealistisch en zorgend,” aldus Mo Nique.  Mo Nique houdt ervan te experimenteren met haar penseel en paletmes. Daarom durft ze te variëren in stijl en techniek. De Zuid-Afrikaanse kunstenares gebruikt hoofdzakelijk olieverf. De zachtheid, transparantie van de verf en de manier waarop […]

Lees verder…

MY FRIDA

Met haar vrouwelijke portretschilderingen eert en viert ze de vrouwelijke vormen, de gratie, de bewegingen, de kwetsbaarheid en de sterkte. “Ik portreteer de vrouwelijke verlangens en ambities, tegelijk idealistisch en zorgend,” aldus Mo Nique.  Mo Nique houdt ervan te experimenteren met haar penseel en paletmes. Daarom durft ze te variëren in stijl en techniek. De Zuid-Afrikaanse kunstenares gebruikt hoofdzakelijk olieverf. De zachtheid, transparantie van de verf en de manier waarop […]

Lees verder…

CAT EYES

With her feminine portrait paintings she honours and celebrates the feminine forms, grace, movement, vulnerability and strength. “I portray the female desires and ambitions, at the same time idealistic and caring,” says Mo Nique. Mo Nique loves to experiment with her brush and palette knife. She is not afraid to try out a variety of […]

Lees verder…

GUARDIA121()

GUARDIA121() is één van de 6 werken die Kilmany samen met Atelier Louis zal presenteren met het idee om de hedendaagse moderne vrouw uit te dagen en te versterken. Deze collectie werd gemaakt in de maand januari ( 1 ) van het jaar 2021 (21). De ( ) op het einde verwijzen naar de heersende […]

Lees verder…

SHANI III

Met haar vrouwelijke portretschilderingen eert en viert ze de vrouwelijke vormen, de gratie, de bewegingen, de kwetsbaarheid en de sterkte. “Ik portreteer de vrouwelijke verlangens en ambities, tegelijk idealistisch en zorgend,” aldus Mo Nique.  Mo Nique houdt ervan te experimenteren met haar penseel en paletmes. Daarom durft ze te variëren in stijl en techniek. De Zuid-Afrikaanse kunstenares gebruikt hoofdzakelijk olieverf. De zachtheid, transparantie van de verf en de manier waarop […]

Lees verder…

THE CATHEDRAL

Van de pentekening die David gemaakt heeft werden er 50 genummerde prints gemaakt, voorzien van een originele handtekening en een watermerk. Deze prints werden volgens de regels van de kunst ingelijst door inlijstatelier Kaderke te Heist o/d Berg. Er werd van deze tekening een animatie gemaakt met op de achtergrond muziek. Als je met de […]

Lees verder…

THE UNSLEEPING CITADEL

Van de pentekening die David gemaakt heeft werden er 100 genummerde prints gemaakt, voorzien van een originele handtekening en een watermerk. Deze prints werden volgens de regels van de kunst ingelijst door inlijstatelier Kaderke te Heist o/d Berg. Er werd van deze tekening een animatie gemaakt met op de achtergrond muziek. Als je met de […]

Lees verder…

TREEBEARD WITH KODAMA

Van de pentekening die David gemaakt heeft werden er 100 genummerde prints gemaakt, voorzien van een originele handtekening en een watermerk. Deze prints werden volgens de regels van de kunst ingelijst door inlijstatelier Kaderke te Heist o/d Berg. Er werd van deze tekening een animatie gemaakt met op de achtergrond muziek. Als je met de […]

Lees verder…

A ROSE COLORED LOVE THAT POPPED UP LIKE A SUDDEN MUTATION II

Hindley stort zich in het worstelen met het onbekende, onbenoembare pad van de abstractie. Dit proces berust op de ruwe bouwstenen waaruit een schilderij klassiek is opgebouwd: lijn, kleur en vorm. Hij verkent elk van deze formele aspecten, terwijl hij verf aanmoedigt om verf te zijn, en een uitdijend scala aan toepassingen uitvindt en ontwikkelt. […]

Lees verder…

A ROSE COLORED LOVE THAT POPPED UP LIKE A SUDDEN MUTATION I

Hindley stort zich in het worstelen met het onbekende, onbenoembare pad van de abstractie. Dit proces berust op de ruwe bouwstenen waaruit een schilderij klassiek is opgebouwd: lijn, kleur en vorm. Hij verkent elk van deze formele aspecten, terwijl hij verf aanmoedigt om verf te zijn, en een uitdijend scala aan toepassingen uitvindt en ontwikkelt. […]

Lees verder…

IT WAS NOT DEATH FOR I STOOD UP

Hindley stort zich in het worstelen met het onbekende, onbenoembare pad van de abstractie. Dit proces berust op de ruwe bouwstenen waaruit een schilderij klassiek is opgebouwd: lijn, kleur en vorm. Hij verkent elk van deze formele aspecten, terwijl hij verf aanmoedigt om verf te zijn, en een uitdijend scala aan toepassingen uitvindt en ontwikkelt. […]

Lees verder…

ALL OVERGROWN BY CUNNING MOSS

Hindley stort zich in het worstelen met het onbekende, onbenoembare pad van de abstractie. Dit proces berust op de ruwe bouwstenen waaruit een schilderij klassiek is opgebouwd: lijn, kleur en vorm. Hij verkent elk van deze formele aspecten, terwijl hij verf aanmoedigt om verf te zijn, en een uitdijend scala aan toepassingen uitvindt en ontwikkelt. […]

Lees verder…

A LOVE SO PURE YOU COULD CALL IT VIOLET

Hindley stort zich in het worstelen met het onbekende, onbenoembare pad van de abstractie. Dit proces berust op de ruwe bouwstenen waaruit een schilderij klassiek is opgebouwd: lijn, kleur en vorm. Hij verkent elk van deze formele aspecten, terwijl hij verf aanmoedigt om verf te zijn, en een uitdijend scala aan toepassingen uitvindt en ontwikkelt. […]

Lees verder…