SHOUT

“Hoe sneller we bewegen hoe minder we de details zien” “We zien ons leven in beelden per seconde”. Riaan slingert en giet oude auto-olie, waardoor de tijd effectief wordt vertraagd en vastgelegd met een mix van houtskool en verf op verschillende oppervlakken. De statische beelden trillen van beweging. Riaan van Zyl onderzoekt en verdiept zich […]

Lees verder…

KRAAI

“Hoe sneller we bewegen hoe minder we de details zien” “We zien ons leven in beelden per seconde”. Riaan slingert en giet oude auto-olie, waardoor de tijd effectief wordt vertraagd en vastgelegd met een mix van houtskool en verf op verschillende oppervlakken. De statische beelden trillen van beweging. Riaan van Zyl onderzoekt en verdiept zich […]

Lees verder…

BEGUILLE

“Hoe sneller we bewegen hoe minder we de details zien” “We zien ons leven in beelden per seconde”. Riaan slingert en giet oude auto-olie, waardoor de tijd effectief wordt vertraagd en vastgelegd met een mix van houtskool en verf op verschillende oppervlakken. De statische beelden trillen van beweging. Riaan van Zyl onderzoekt en verdiept zich […]

Lees verder…

ARIAN

Phulani legt in al haar werken veel nadruk op de ogen omdat ze vindt dat we met onze ogen met elkaar verbonden zijn. Ze wil dit nog versterken door slechts weinig emotie in het gezicht op te nemen. Arian werd gecreeerd vertrekkend vanuit 4 verschillende foto’s. Phulani schildert geen persoon, maar verzint een gezicht, met […]

Lees verder…

DIVIDED WISDOM 6/10

Divided Wisdom maakt deel uit van de ‘ELDERS SERIES’ . Deze serie is een hedendaagse interpretatie gebaseerd op het gezicht en de ceremoniële schildertechnieken van het Dinka volk van Zuid Soedan. De beelden vertegenwoordigen het allegorische gebruik van maskers. Dit beeld is nummer 6/10 en is gemaakt van brons en kreeg een blauwe patina. […]

Lees verder…

TRUST

Tijdens de COVID-19 pandemie en de lockdown van 2020 begon Jimmy zijn eerste astronautenkunstwerken te maken. Deze werden gemaakt in een veel realistischere stijl en de meeste waren vrij conceptueel, waarbij de astronaut werd gecombineerd met elementen uit de natuur, zoals dieren. Jimmy vermoedt dat isolatie en de kwetsbare staat waarin de wereld zich bevond […]

Lees verder…

YEAH BABY

Tijdens de COVID-19 pandemie en de lockdown van 2020 begon Jimmy zijn eerste astronautenkunstwerken te maken. Deze werden gemaakt in een veel realistischere stijl en de meeste waren vrij conceptueel, waarbij de astronaut werd gecombineerd met elementen uit de natuur, zoals dieren. Jimmy vermoedt dat isolement en de kwetsbare staat waarin de wereld zich bevond […]

Lees verder…

FLY GIRL

Tijdens de COVID-19 pandemie en de lockdown van 2020 begon Jimmy zijn eerste astronautenkunstwerken te maken. Deze werden gemaakt in een veel realistischere stijl en de meeste waren vrij conceptueel, waarbij de astronaut werd gecombineerd met elementen uit de natuur, zoals dieren. Jimmy vermoedt dat isolement en de kwetsbare staat waarin de wereld zich bevond […]

Lees verder…

Seraphine

Phulani legt in al haar werken veel nadruk op de ogen omdat ze vindt dat we met onze ogen met elkaar verbonden zijn. Ze wil dit nog versterken door slechts weinig emotie in het gezicht op te nemen. Seraphine werd gecreëerd vertrekkend vanuit 5 verschillende foto’s. Phulani schildert geen persoon, maar verzint een gezicht, met […]

Lees verder…

A LOVE SO PURE YOU COULD CALL IT VIOLET

Hindley stort zich in het worstelen met het onbekende, onbenoembare pad van de abstractie. Dit proces berust op de ruwe bouwstenen waaruit een schilderij klassiek is opgebouwd: lijn, kleur en vorm. Hij verkent elk van deze formele aspecten, terwijl hij verf aanmoedigt om verf te zijn, en een uitdijend scala aan toepassingen uitvindt en ontwikkelt. […]

Lees verder…

Adia

Adia betekent “Waardevol Geschenk” in het mooie Swahili. Dat is precies wat het vermogen om verstandig te handelen is….een geschenk. Wijsheid is het vermogen om kennis te gebruiken voor het juiste doel. Volgens Joel Stockhill helpt wijsheid je om het juiste te zien en te doen op het juiste moment en met de juiste mensen. […]

Lees verder…

RIANA

Phulani legt in al haar werken veel nadruk op de ogen omdat ze vindt dat we met onze ogen met elkaar verbonden zijn. Ze wil dit nog versterken door slechts weinig emotie in het gezicht op te nemen. Riana werd gecreeerd vertrekkend vanuit 5 verschillende foto’s. Phulani schildert geen persoon, maar verzint een gezicht, met […]

Lees verder…

AMBIVALENCE (13)

Janko de Beer groeide op in Pretoria, Zuid-Afrika. Hij behaalde zijn National Senior Certificate aan Pro Arte Alphen Park (1997), een gerenommeerde kunstacademie in Pretoria, waar hij in aanraking kwam met een scala aan kunstvormen. In 2003 behaalde hij zijn Bachelor of Laws ( Legum Baccalaureus ) aan de University of South-Africa. Tijdens zijn periode […]

Lees verder…

AMBIVALENCE (12)

Janko de Beer groeide op in Pretoria, Zuid-Afrika. Hij behaalde zijn National Senior Certificate aan Pro Arte Alphen Park (1997), een gerenommeerde kunstacademie in Pretoria, waar hij in aanraking kwam met een scala aan kunstvormen. In 2003 behaalde hij zijn Bachelor of Laws ( Legum Baccalaureus ) aan de University of South-Africa. Tijdens zijn periode […]

Lees verder…

MIRROR TO HER SOUL

Mo Nique houdt ervan te experimenteren met haar penseel en paletmes. Daarom durft ze te variëren in stijl en techniek. De Zuid-Afrikaanse kunstenares gebruikt hoofdzakelijk olieverf. De zachtheid, transparantie van de verf en de manier waarop de verschillende kleuren zich mengen, is wat haar fascineert. Haar schilderkunst wordt gekenmerkt door gedurfde en zelfverzekerde penseelstreken. Haar […]

Lees verder…

SURRENDER

Met haar vrouwelijke portretschilderingen eert en viert ze de vrouwelijke vormen, de gratie, de bewegingen, de kwetsbaarheid en de sterkte. “Ik portreteer de vrouwelijke verlangens en ambities, tegelijk idealistisch en zorgend”, aldus Mo Nique. Mo Nique houdt ervan te experimenteren met haar penseel en paletmes. Daarom durft ze te variëren in stijl en techniek. De […]

Lees verder…

ULA

Phulani legt in al haar werken veel nadruk op de ogen omdat ze vindt dat we met onze ogen met elkaar verbonden zijn. Ze wil dit nog versterken door slechts weinig emotie in het gezicht op te nemen. Ula werd gecreëerd vertrekkend vanuit 5 verschillende foto’s. Phulani schildert geen persoon, maar verzint een gezicht, met […]

Lees verder…

PRODIGAL

Net zoals onze hele wereld gedigitaliseerd wordt, herleidt ook Chandler zijn werken tot primaire informatie, zijnde letters en cijfers. Het samenvoegen van al deze patronen van letters en cijfers vormt vervolgens een geheel. Die technologische insteek sprong voort uit zijn jeugdige fascinatie voor computers en hacking. Ook artiesten als Chuck Close hadden een belangrijke invloed […]

Lees verder…

THE DECKLE EDGE

Net zoals onze hele wereld gedigitaliseerd wordt, herleidt ook Chandler zijn werken tot primaire informatie, zijnde letters en cijfers. Het samenvoegen van al deze patronen van letters en cijfers vormt vervolgens een geheel. Die technologische insteek sprong voort uit zijn jeugdige fascinatie voor computers en hacking. Ook artiesten als Chuck Close hadden een belangrijke invloed […]

Lees verder…

ARIA

Phulani legt in al haar werken veel nadruk op de ogen omdat ze vindt dat we met onze ogen met elkaar verbonden zijn. Ze wil dit nog versterken door slechts weinig emotie in het gezicht op te nemen. Aria werd gecreeerd vertrekkend vanuit 5 verschillende foto’s. Phulani schildert geen persoon, maar verzint een gezicht, met […]

Lees verder…

FRISSON 921()

Ik schilder bloemen als een verwijzing naar de objectivering van vrouwen. Bloemen worden verondersteld schoonheid en kleur in een ruimte te brengen en vaak wordt van vrouwen verwacht dat zij hetzelfde doen. Vrouwen worden onder druk gezet om mooi te zijn. Zelfs op sociale media vinden we apps die ontworpen zijn om bepaalde vrouwelijke kenmerken […]

Lees verder…

Directors Cut

“Hoe sneller we bewegen hoe minder we de details zien” “We zien ons leven in beelden per seconde”. Riaan slingert en giet oude auto-olie, waardoor de tijd effectief wordt vertraagd en vastgelegd met een mix van houtskool en verf op verschillende oppervlakken. De statische beelden trillen van beweging. Riaan van Zyl onderzoekt en verdiept zich […]

Lees verder…

JAN VAN RIEBEEK

De werken van Bastiaan zijn een bewijs van zijn unieke visie en creativiteit. Zijn vermogen om de natuurlijke schoonheid van zijn thuisland te vermengen met de diverse culturen van Europa heeft geresulteerd in een oeuvre dat zowel boeiend als inspirerend is. Zijn werken worden een persoonlijk verhaal over opgroeien en overleven als individu in de […]

Lees verder…

FOREVER BY YOUR SIDE

De werken van Bastiaan zijn een bewijs van zijn unieke visie en creativiteit. Zijn vermogen om de natuurlijke schoonheid van zijn thuisland te vermengen met de diverse culturen van Europa heeft geresulteerd in een oeuvre dat zowel boeiend als inspirerend is. Zijn werken worden een persoonlijk verhaal over opgroeien en overleven als individu in de […]

Lees verder…

A SONG FROM IXIA

De werken van Bastiaan zijn een bewijs van zijn unieke visie en creativiteit. Zijn vermogen om de natuurlijke schoonheid van zijn thuisland te vermengen met de diverse culturen van Europa heeft geresulteerd in een oeuvre dat zowel boeiend als inspirerend is. Zijn werken worden een persoonlijk verhaal over opgroeien en overleven als individu in de […]

Lees verder…

FERAH 721()

FERAH 721() is één van de 3 werken die Kilmany samen met Atelier Louis zal presenteren met het idee om de hedendaagse moderne vrouw uit te dagen en te versterken. Deze collectie werd gemaakt in de maand Juli ( 7 ) van het jaar 2021 (21). De ( ) op het einde verwijzen naar de […]

Lees verder…

OPALESCE

Net zoals onze hele wereld gedigitaliseerd wordt, herleidt ook Chandler zijn werken tot primaire informatie, zijnde letters en cijfers. Het samenvoegen van al deze patronen van letters en cijfers vormt vervolgens een geheel. Die technologische insteek sprong voort uit zijn jeugdige fascinatie voor computers en hacking. Ook artiesten als Chuck Close hadden een belangrijke invloed […]

Lees verder…

BRIGITTE BARDOT

Met haar vrouwelijke portretschilderingen eert en viert ze de vrouwelijke vormen, de gratie, de bewegingen, de kwetsbaarheid en de sterkte. “Ik portreteer de vrouwelijke verlangens en ambities, tegelijk idealistisch en zorgend,” aldus Mo Nique.  Mo Nique houdt ervan te experimenteren met haar penseel en paletmes. Daarom durft ze te variëren in stijl en techniek. De Zuid-Afrikaanse kunstenares gebruikt hoofdzakelijk olieverf. De zachtheid, transparantie van de verf en de manier waarop […]

Lees verder…

FYXSTIE 721()

FYXSTIE 721() is één van de 3 werken die Kilmany samen met Atelier Louis presenteert met het idee om de hedendaagse moderne vrouw uit te dagen en te versterken. Deze collectie werd gemaakt in de maand Juli ( 7 ) van het jaar 2021 (21). De ( ) op het einde verwijzen naar de heersende […]

Lees verder…

GOLDEN DUST OF THE SAVANNA

Hindley stort zich in het worstelen met het onbekende, onbenoembare pad van de abstractie. Dit proces berust op de ruwe bouwstenen waaruit een schilderij klassiek is opgebouwd: lijn, kleur en vorm. Hij verkent elk van deze formele aspecten, terwijl hij verf aanmoedigt om verf te zijn, en een uitdijend scala aan toepassingen uitvindt en ontwikkelt. […]

Lees verder…

Reverence 5

Jane maakt gebruik van de grisaille techniek in olieverf gecombineerd met bladgoud, maar dan met vleugjes kleur. Het is een serie sterke portretten met grote, prachtige hoofdtooien gemaakt van objecten uit de natuur die de kracht van het hogere bewustzijn uitbeelden. De hoofdtooi heeft een diep spirituele betekenis. Het is een symbool van kracht en […]

Lees verder…

PEONIE GIRL

Met haar vrouwelijke portretschilderingen eert en viert ze de vrouwelijke vormen, de gratie, de bewegingen, de kwetsbaarheid en de sterkte. “Ik portreteer de vrouwelijke verlangens en ambities, tegelijk idealistisch en zorgend,” aldus Mo Nique.  Mo Nique houdt ervan te experimenteren met haar penseel en paletmes. Daarom durft ze te variëren in stijl en techniek. De Zuid-Afrikaanse kunstenares gebruikt hoofdzakelijk olieverf. De zachtheid, transparantie van de verf en de manier waarop […]

Lees verder…

MARWIN

Gavin Rain wou een verhaal brengen, een verhaal van perspectief brengen. Zijn boodschap is klaar en duidelijk: neem afstand van de zaken.   Rains stijl bevat een uitgebreid stappenplan en is daardoor tijdrovend. Hij start met een afbeelding, bijvoorbeeld een ruwe schets of foto. Net zoals in een houtsnede zet hij gradiënten om in afwisselend lichte en donkere vlakken. Hoe groter de cirkels, hoe minder wit er van het canvas zichtbaar is en […]

Lees verder…

ETHERIA720()

ETHERIA 720( ) is één van de 7 werken die Kilmany samen met Atelier Louis zal presenteren met het idee om de hedendaagse moderne vrouw uit te dagen en te versterken. Deze collectie werd gemaakt in april ( 4de maand ) en juli ( 7de maand) van het jaar 2020 (20). De ( ) op […]

Lees verder…

AFRICAN BEAUTY 3

Met haar vrouwelijke portretschilderingen eert en viert ze de vrouwelijke vormen, de gratie, de bewegingen, de kwetsbaarheid en de sterkte. “Ik portreteer de vrouwelijke verlangens en ambities, tegelijk idealistisch en zorgend,” aldus Mo Nique.  Mo Nique houdt ervan te experimenteren met haar penseel en paletmes. Daarom durft ze te variëren in stijl en techniek. De Zuid-Afrikaanse kunstenares gebruikt hoofdzakelijk olieverf. De zachtheid, transparantie van de verf en de manier waarop […]

Lees verder…

PASTEL HUES

Met haar vrouwelijke portretschilderingen eert en viert ze de vrouwelijke vormen, de gratie, de bewegingen, de kwetsbaarheid en de sterkte. “Ik portreteer de vrouwelijke verlangens en ambities, tegelijk idealistisch en zorgend” aldus Mo Nique. Mo Nique houdt ervan te experimenteren met haar penseel en paletmes. Daarom durft ze te variëren in stijl en techniek. De […]

Lees verder…

MID MORNING

Gavin Rain wou een verhaal brengen, een verhaal van perspectief brengen. Zijn boodschap is klaar en duidelijk: neem afstand van de zaken.   Rains stijl bevat een uitgebreid stappenplan en is daardoor tijdrovend. Hij start met een afbeelding, bijvoorbeeld een ruwe schets of foto. Net zoals in een houtsnede zet hij gradiënten om in afwisselend lichte en donkere vlakken. Hoe groter de cirkels, hoe minder wit er van het canvas zichtbaar is en […]

Lees verder…

SPHYXIA121()

SPHYXIA121() is één van de 6 werken die Kilmany samen met Atelier Louis zal presenteren met het idee om de hedendaagse moderne vrouw uit te dagen en te versterken. Deze collectie werd gemaakt in de maand januari ( 1 ) van het jaar 2021 (21). De ( ) op het einde verwijzen naar de heersende […]

Lees verder…

FLOWAE121()

Ik schilder bloemen als een verwijzing naar de objectivering van vrouwen. Bloemen worden verondersteld schoonheid en kleur in een ruimte te brengen en vaak wordt van vrouwen verwacht dat zij hetzelfde doen. Vrouwen worden onder druk gezet om mooi te zijn. Zelfs op sociale media vinden we apps die ontworpen zijn om bepaalde vrouwelijke kenmerken […]

Lees verder…

VASALIA121()

VASALIA121() is één van de 6 werken die Kilmany samen met Atelier Louis zal presenteren met het idee om de hedendaagse moderne vrouw uit te dagen en te versterken. Deze collectie werd gemaakt in de maand januari ( 1 ) van het jaar 2021 (21). De ( ) op het einde verwijzen naar de heersende […]

Lees verder…

FRIDA RED

Met haar vrouwelijke portretschilderingen eert en viert ze de vrouwelijke vormen, de gratie, de bewegingen, de kwetsbaarheid en de sterkte. “Ik portreteer de vrouwelijke verlangens en ambities, tegelijk idealistisch en zorgend,” aldus Mo Nique.  Mo Nique houdt ervan te experimenteren met haar penseel en paletmes. Daarom durft ze te variëren in stijl en techniek. De Zuid-Afrikaanse kunstenares gebruikt hoofdzakelijk olieverf. De zachtheid, transparantie van de verf en de manier waarop […]

Lees verder…

MY FRIDA

Met haar vrouwelijke portretschilderingen eert en viert ze de vrouwelijke vormen, de gratie, de bewegingen, de kwetsbaarheid en de sterkte. “Ik portreteer de vrouwelijke verlangens en ambities, tegelijk idealistisch en zorgend,” aldus Mo Nique.  Mo Nique houdt ervan te experimenteren met haar penseel en paletmes. Daarom durft ze te variëren in stijl en techniek. De Zuid-Afrikaanse kunstenares gebruikt hoofdzakelijk olieverf. De zachtheid, transparantie van de verf en de manier waarop […]

Lees verder…

GUARDIA121()

GUARDIA121() is één van de 6 werken die Kilmany samen met Atelier Louis zal presenteren met het idee om de hedendaagse moderne vrouw uit te dagen en te versterken. Deze collectie werd gemaakt in de maand januari ( 1 ) van het jaar 2021 (21). De ( ) op het einde verwijzen naar de heersende […]

Lees verder…

SHANI III

Met haar vrouwelijke portretschilderingen eert en viert ze de vrouwelijke vormen, de gratie, de bewegingen, de kwetsbaarheid en de sterkte. “Ik portreteer de vrouwelijke verlangens en ambities, tegelijk idealistisch en zorgend,” aldus Mo Nique.  Mo Nique houdt ervan te experimenteren met haar penseel en paletmes. Daarom durft ze te variëren in stijl en techniek. De Zuid-Afrikaanse kunstenares gebruikt hoofdzakelijk olieverf. De zachtheid, transparantie van de verf en de manier waarop […]

Lees verder…

THE CATHEDRAL

Van de pentekening die David gemaakt heeft werden er 50 genummerde prints gemaakt, voorzien van een originele handtekening en een watermerk. Deze prints werden volgens de regels van de kunst ingelijst door inlijstatelier Kaderke te Heist o/d Berg. Er werd van deze tekening een animatie gemaakt met op de achtergrond muziek. Als je met de […]

Lees verder…

THE UNSLEEPING CITADEL

Van de pentekening die David gemaakt heeft werden er 100 genummerde prints gemaakt, voorzien van een originele handtekening en een watermerk. Deze prints werden volgens de regels van de kunst ingelijst door inlijstatelier Kaderke te Heist o/d Berg. Er werd van deze tekening een animatie gemaakt met op de achtergrond muziek. Als je met de […]

Lees verder…

TREEBEARD WITH KODAMA

Van de pentekening die David gemaakt heeft werden er 100 genummerde prints gemaakt, voorzien van een originele handtekening en een watermerk. Deze prints werden volgens de regels van de kunst ingelijst door inlijstatelier Kaderke te Heist o/d Berg. Er werd van deze tekening een animatie gemaakt met op de achtergrond muziek. Als je met de […]

Lees verder…

Ulla

Phulani legt in al haar werken veel nadruk op de ogen omdat ze vindt dat we met onze ogen met elkaar verbonden zijn. Ze wil dit nog versterken door slechts weinig emotie in het gezicht op te nemen. Ulla werd gecreeerd vertrekkend vanuit 4 verschillende foto’s. Phulani schildert geen persoon, maar verzint een gezicht, met […]

Lees verder…

Divided Wisdom 14/20

Divided Wisdom maakt deel uit van de ‘ELDERS SERIE’ van 2017. Elders is een hedendaagse interpretatie, gebaseerd op het aangezicht en op ceremoniële schildertechnieken van het Dinka-volk in Zuid-Soedan, De beelden vertegenwoordigen het allegorische gebruik van maskers. Dit beeld is nummer 14/20 en werd gemaakt uit hars vermengd met stof van brons, gemalen glas, metaalschroot, […]

Lees verder…

A ROSE COLORED LOVE THAT POPPED UP LIKE A SUDDEN MUTATION I

Hindley stort zich in het worstelen met het onbekende, onbenoembare pad van de abstractie. Dit proces berust op de ruwe bouwstenen waaruit een schilderij klassiek is opgebouwd: lijn, kleur en vorm. Hij verkent elk van deze formele aspecten, terwijl hij verf aanmoedigt om verf te zijn, en een uitdijend scala aan toepassingen uitvindt en ontwikkelt. […]

Lees verder…