GUARDIA121()

GUARDIA121() is één van de 6 werken die Kilmany samen met Atelier Louis zal presenteren met het idee om de hedendaagse moderne vrouw uit te dagen en te versterken. Deze collectie werd gemaakt in de maand januari ( 1 ) van het jaar 2021 (21). De ( ) op het einde verwijzen naar de heersende […]

Lees verder…

SHANI III

Met haar vrouwelijke portretschilderingen eert en viert ze de vrouwelijke vormen, de gratie, de bewegingen, de kwetsbaarheid en de sterkte. “Ik portreteer de vrouwelijke verlangens en ambities, tegelijk idealistisch en zorgend,” aldus Mo Nique.  Mo Nique houdt ervan te experimenteren met haar penseel en paletmes. Daarom durft ze te variëren in stijl en techniek. De Zuid-Afrikaanse kunstenares gebruikt hoofdzakelijk olieverf. De zachtheid, transparantie van de verf en de manier waarop […]

Lees verder…

THE CATHEDRAL

Van de pentekening die David gemaakt heeft werden er 50 genummerde prints gemaakt, voorzien van een originele handtekening en een watermerk. Deze prints werden volgens de regels van de kunst ingelijst door inlijstatelier Kaderke te Heist o/d Berg. Er werd van deze tekening een animatie gemaakt met op de achtergrond muziek. Als je met de […]

Lees verder…

THE UNSLEEPING CITADEL

Van de pentekening die David gemaakt heeft werden er 100 genummerde prints gemaakt, voorzien van een originele handtekening en een watermerk. Deze prints werden volgens de regels van de kunst ingelijst door inlijstatelier Kaderke te Heist o/d Berg. Er werd van deze tekening een animatie gemaakt met op de achtergrond muziek. Als je met de […]

Lees verder…

TREEBEARD WITH KODAMA

Van de pentekening die David gemaakt heeft werden er 100 genummerde prints gemaakt, voorzien van een originele handtekening en een watermerk. Deze prints werden volgens de regels van de kunst ingelijst door inlijstatelier Kaderke te Heist o/d Berg. Er werd van deze tekening een animatie gemaakt met op de achtergrond muziek. Als je met de […]

Lees verder…

Ulla

Phulani legt in al haar werken veel nadruk op de ogen omdat ze vindt dat we met onze ogen met elkaar verbonden zijn. Ze wil dit nog versterken door slechts weinig emotie in het gezicht op te nemen. Ulla werd gecreeerd vertrekkend vanuit 4 verschillende foto’s. Phulani schildert geen persoon, maar verzint een gezicht, met […]

Lees verder…

Divided Wisdom 14/20

Divided Wisdom maakt deel uit van de ‘ELDERS SERIE’ van 2017. Elders is een hedendaagse interpretatie, gebaseerd op het aangezicht en op ceremoniële schildertechnieken van het Dinka-volk in Zuid-Soedan, De beelden vertegenwoordigen het allegorische gebruik van maskers. Dit beeld is nummer 14/20 en werd gemaakt uit hars vermengd met stof van brons, gemalen glas, metaalschroot, […]

Lees verder…

A ROSE COLORED LOVE THAT POPPED UP LIKE A SUDDEN MUTATION I

Hindley stort zich in het worstelen met het onbekende, onbenoembare pad van de abstractie. Dit proces berust op de ruwe bouwstenen waaruit een schilderij klassiek is opgebouwd: lijn, kleur en vorm. Hij verkent elk van deze formele aspecten, terwijl hij verf aanmoedigt om verf te zijn, en een uitdijend scala aan toepassingen uitvindt en ontwikkelt. […]

Lees verder…

ALL OVERGROWN BY CUNNING MOSS

Hindley stort zich in het worstelen met het onbekende, onbenoembare pad van de abstractie. Dit proces berust op de ruwe bouwstenen waaruit een schilderij klassiek is opgebouwd: lijn, kleur en vorm. Hij verkent elk van deze formele aspecten, terwijl hij verf aanmoedigt om verf te zijn, en een uitdijend scala aan toepassingen uitvindt en ontwikkelt. […]

Lees verder…

TERRA

De Titel TERRA ( uit het latijn ) betekent de planeet Aarde en refereert ook naar de Romeinse Godin van de Aarde, Teva ( uit het Hebreeuws ) wat Natuur betekent. . […]

Lees verder…

ZEPHYR

Zephyr is een geslachtsneutrale naam van Griekse oorsprong. Geworteld in de mythologie betekent deze naam “westenwind” en verwijst naar de seizoensgebonden bries die door de oude god Zephyrus werd beheerst. Zephyrus, beschouwd als de zachtste van de Anemoi, was een windgod die door de Grieken werd vereerd, omdat hij sprak over de terugkeer van de […]

Lees verder…

AINE

Uit het fantasmagorische feeënrijk van door de verbeelding opgeroepen illusies en dromen komt de oude Ierse godin Aine. De traditie van feeënbijgeloof heeft niet één enkele oorsprong; er worden een aantal oorzaken aan toegeschreven, waaronder trance, droomtoestanden en psychische ervaringen, allemaal fantasmagorisch van aard. Aine, (uitgesproken als AW-neh) staat bekend als feeënkoningin. Zij wordt vaak […]

Lees verder…

Thrive

Thrive verwijst naar de wonderplant, de Spekboom. Hij komt oorspronkelijk uit Zuid-Afrika en komt voor in de Oostkaap. Het is een struikachtige plant met een dikke stengel en kleine, vlezige groene bladeren die in drieën samenklonteren, als een succulente versie van klaver. Het lijkt nogal bescheiden voor een plant met een groeiende reputatie om de […]

Lees verder…

CHYRON

Net zoals onze hele wereld gedigitaliseerd wordt, herleidt ook Chandler zijn werken tot primaire informatie, zijnde letters en cijfers. Het samenvoegen van al deze patronen van letters en cijfers vormt vervolgens een geheel. Die technologische insteek sprong voort uit zijn jeugdige fascinatie voor computers en hacking. Ook artiesten als Chuck Close hadden een belangrijke invloed […]

Lees verder…

KAOTIKA 721()

KAOTIKA 721() is één van de 3 werken die Kilmany samen met Atelier Louis zal presenteren met het idee om de hedendaagse moderne vrouw uit te dagen en te versterken. Deze collectie werd gemaakt in de maand Juli ( 7 ) van het jaar 2021 (21). De ( ) op het einde verwijzen naar de […]

Lees verder…

SOULFUL

Mo Nique houdt ervan te experimenteren met haar penseel en paletmes. Daarom durft ze te variëren in stijl en techniek. De Zuid-Afrikaanse kunstenares gebruikt hoofdzakelijk olieverf. De zachtheid, transparantie van de verf en de manier waarop de verschillende kleuren zich mengen, is wat haar fascineert. Haar schilderkunst wordt gekenmerkt door gedurfde en zelfverzekerde penseelstreken. Haar […]

Lees verder…

ZINAH

Phulani legt in al haar werken veel nadruk op de ogen omdat ze vindt dat we met onze ogen met elkaar verbonden zijn. Ze wil dit nog versterken door slechts weinig emotie in het gezicht op te nemen. Zinah werd gecreëerd vertrekkend vanuit 5 verschillende foto’s. Phulani schildert geen persoon, maar verzint een gezicht, met […]

Lees verder…

TONATIUHA121()

TONATIUHA121() is één van de 6 werken die Kilmany samen met Atelier Louis zal presenteren met het idee om de hedendaagse moderne vrouw uit te dagen en te versterken. Deze collectie werd gemaakt in de maand januari ( 1 ) van het jaar 2021 (21). De ( ) op het einde verwijzen naar de heersende […]

Lees verder…

Transcendence

Jane’s nieuwe serie schilderijen genaamd ‘Transcendentie’ geeft het niveau van bewustzijn weer door de uitdrukking en emotie in de ogen van het onderwerp, een bijna buitenwereldse uitdrukking. Ze heeft de grisaille-techniek in olieverf gebruikt voor alle gezichten om een licht dromerig effect te geven en dit gecombineerd met bladgoud dat het licht van het hogere […]

Lees verder…

Longing for change

Jane’s serie schilderijen genaamd ‘Transcendence” vertegenwoordigt het niveau van bewustzijn door middel van de uitdrukking en emotie in de ogen van het onderwerp, een bijna buitenwereldse uitdrukking. Ze heeft de grisaille techniek in olieverf voor alle gezichten om een licht dromerig effect te geven en dat gecombineerd met bladgoud dat het licht van het hogere […]

Lees verder…

NALINI

Phulani legt in al haar werken veel nadruk op de ogen omdat ze vindt dat we met onze ogen met elkaar verbonden zijn. Ze wil dit nog versterken door slechts weinig emotie in het gezicht op te nemen. Nalini werd gecreeerd vertrekkend vanuit 5 verschillende foto’s. Phulani schildert geen persoon, maar verzint een gezicht, met […]

Lees verder…

Escalating feelings that far exceed common sense

Hindley stort zich in het worstelen met het onbekende, onbenoembare pad van de abstractie. Dit proces berust op de ruwe bouwstenen waaruit een schilderij klassiek is opgebouwd: lijn, kleur en vorm. Hij verkent elk van deze formele aspecten, terwijl hij verf aanmoedigt om verf te zijn, en een uitdijend scala aan toepassingen uitvindt en ontwikkelt. […]

Lees verder…

IT WAS NOT DEATH FOR I STOOD UP

Hindley stort zich in het worstelen met het onbekende, onbenoembare pad van de abstractie. Dit proces berust op de ruwe bouwstenen waaruit een schilderij klassiek is opgebouwd: lijn, kleur en vorm. Hij verkent elk van deze formele aspecten, terwijl hij verf aanmoedigt om verf te zijn, en een uitdijend scala aan toepassingen uitvindt en ontwikkelt. […]

Lees verder…

Eshe

Eshe, het Swahili woord voor ‘iemand die leeft’, staat niet alleen voor overleven maar ook voor bloeien. Ze begroet je met een gedurfde houding. Haar robijnrode, buisvormige bloemen gaan schuil tussen levendig groen dat leven en levendigheid uitstraalt. Wat is een betere bloem om transformatie en moed te symboliseren dan onze inheemse protea. Veel proteaplanten […]

Lees verder…

STRIGIFORM

Net zoals onze hele wereld gedigitaliseerd wordt, herleidt ook Chandler zijn werken tot primaire informatie, zijnde letters en cijfers. Het samenvoegen van al deze patronen van letters en cijfers vormt vervolgens een geheel. Die technologische insteek sprong voort uit zijn jeugdige fascinatie voor computers en hacking. Ook artiesten als Chuck Close hadden een belangrijke invloed […]

Lees verder…

THE WARM SWEET VALLEY

Hindley stort zich in het worstelen met het onbekende, onbenoembare pad van de abstractie. Dit proces berust op de ruwe bouwstenen waaruit een schilderij klassiek is opgebouwd: lijn, kleur en vorm. Hij verkent elk van deze formele aspecten, terwijl hij verf aanmoedigt om verf te zijn, en een uitdijend scala aan toepassingen uitvindt en ontwikkelt. […]

Lees verder…

CAT EYES

With her feminine portrait paintings she honours and celebrates the feminine forms, grace, movement, vulnerability and strength. “I portray the female desires and ambitions, at the same time idealistic and caring,” says Mo Nique. Mo Nique loves to experiment with her brush and palette knife. She is not afraid to try out a variety of […]

Lees verder…

EUPHORIA II

Janko de Beer groeide op in Pretoria, Zuid-Afrika. Hij behaalde zijn National Senior Certificate aan Pro Arte Alphen Park (1997), een gerenommeerde kunstacademie in Pretoria, waar hij in aanraking kwam met een scala aan kunstvormen. In 2003 behaalde hij zijn Bachelor of Laws ( Legum Baccalaureus ) aan de University of South-Africa. Tijdens zijn periode […]

Lees verder…

ABUNDANCE

Met haar vrouwelijke portretschilderingen eert en viert ze de vrouwelijke vormen, de gratie, de bewegingen, de kwetsbaarheid en de sterkte. “Ik portreteer de vrouwelijke verlangens en ambities, tegelijk idealistisch en zorgend”, aldus Mo Nique. Mo Nique houdt ervan te experimenteren met haar penseel en paletmes. Daarom durft ze te variëren in stijl en techniek. De […]

Lees verder…

A ROSE COLORED LOVE THAT POPPED UP LIKE A SUDDEN MUTATION II

Hindley stort zich in het worstelen met het onbekende, onbenoembare pad van de abstractie. Dit proces berust op de ruwe bouwstenen waaruit een schilderij klassiek is opgebouwd: lijn, kleur en vorm. Hij verkent elk van deze formele aspecten, terwijl hij verf aanmoedigt om verf te zijn, en een uitdijend scala aan toepassingen uitvindt en ontwikkelt. […]

Lees verder…

Effectus

Ik streef ernaar het leven te vieren! Ik zoek en verken de sporen die de wereld achterlaat op mensen en de sporen die mensen achterlaten op de wereld, de onschuld van nieuw leven, de wonderlijke architectuur van de tijd, onze verbondenheid met de aarde en met elkaar. Er is schoonheid in alles. Inspiratie is overal. […]

Lees verder…

TRANQUILLITY

Met haar vrouwelijke portretschilderingen eert en viert ze de vrouwelijke vormen, de gratie, de bewegingen, de kwetsbaarheid en de sterkte. “Ik portreteer de vrouwelijke verlangens en ambities, tegelijk idealistisch en zorgend”, aldus Mo Nique. Mo Nique houdt ervan te experimenteren met haar penseel en paletmes. Daarom durft ze te variëren in stijl en techniek. De […]

Lees verder…

Ocean Eyes

Met haar vrouwelijke portretschilderingen eert en viert ze de vrouwelijke vormen, de gratie, de bewegingen, de kwetsbaarheid en de sterkte. “Ik portreteer de vrouwelijke verlangens en ambities, tegelijk idealistisch en zorgend,” aldus Mo Nique.  Mo Nique houdt ervan te experimenteren met haar penseel en paletmes. Daarom durft ze te variëren in stijl en techniek. De Zuid-Afrikaanse kunstenares gebruikt hoofdzakelijk olieverf. De zachtheid, transparantie van de verf en de manier waarop […]

Lees verder…

Admin

“Hoe sneller we bewegen hoe minder we de details zien” “We zien ons leven in beelden per seconde”. Riaan slingert en giet oude auto-olie, waardoor de tijd effectief wordt vertraagd en vastgelegd met een mix van houtskool en verf op verschillende oppervlakken. De statische beelden trillen van beweging. Riaan van Zyl onderzoekt en verdiept zich […]

Lees verder…

FLING II

Hindley stort zich in het worstelen met het onbekende, onbenoembare pad van de abstractie. Dit proces berust op de ruwe bouwstenen waaruit een schilderij klassiek is opgebouwd: lijn, kleur en vorm. Hij verkent elk van deze formele aspecten, terwijl hij verf aanmoedigt om verf te zijn, en een uitdijend scala aan toepassingen uitvindt en ontwikkelt. […]

Lees verder…

FLING I

Hindley stort zich in het worstelen met het onbekende, onbenoembare pad van de abstractie. Dit proces berust op de ruwe bouwstenen waaruit een schilderij klassiek is opgebouwd: lijn, kleur en vorm. Hij verkent elk van deze formele aspecten, terwijl hij verf aanmoedigt om verf te zijn, en een uitdijend scala aan toepassingen uitvindt en ontwikkelt. […]

Lees verder…

Dissolve

Riaan slingert en giet oude auto-olie, waardoor de tijd effectief wordt vertraagd en vastgelegd met een mix van houtskool en verf op verschillende oppervlakken. De statische beelden trillen van beweging. […]

Lees verder…

SPARKLE

Met haar vrouwelijke portretschilderingen eert en viert ze de vrouwelijke vormen, de gratie, de bewegingen, de kwetsbaarheid en de sterkte. “Ik portreteer de vrouwelijke verlangens en ambities, tegelijk idealistisch en zorgend,” aldus Mo Nique.  Mo Nique houdt ervan te experimenteren met haar penseel en paletmes. Daarom durft ze te variëren in stijl en techniek. De Zuid-Afrikaanse kunstenares gebruikt hoofdzakelijk olieverf. De zachtheid, transparantie van de verf en de manier waarop […]

Lees verder…

MOMENTOUS

Ik streef ernaar het leven te vieren! Ik zoek en verken de sporen die de wereld achterlaat op mensen en de sporen die mensen achterlaten op de wereld, de onschuld van nieuw leven, de wonderlijke architectuur van de tijd, onze verbondenheid met de aarde en met elkaar. Er is schoonheid in alles. Inspiratie is overal. […]

Lees verder…

AXIS

Phulani legt in al haar werken veel nadruk op de ogen omdat ze vindt dat we met onze ogen met elkaar verbonden zijn. Ze wil dit nog versterken door slechts weinig emotie in het gezicht op te nemen. Axis werd gecreeerd vertrekkend vanuit 5 verschillende foto’s. Phulani schildert geen persoon, maar verzint een gezicht, met […]

Lees verder…

BINARY CODE 006100

Net zoals onze hele wereld gedigitaliseerd wordt, herleidt ook Chandler zijn werken tot primaire informatie, zijnde letters en cijfers. Het samenvoegen van al deze patronen van letters en cijfers vormt vervolgens een geheel. Die technologische insteek sprong voort uit zijn jeugdige fascinatie voor computers en hacking. Ook artiesten als Chuck Close hadden een belangrijke invloed […]

Lees verder…

INGRID

Gavin Rain wou een verhaal brengen, een verhaal van perspectief brengen. Zijn boodschap is klaar en duidelijk: neem afstand van de zaken.   Rains stijl bevat een uitgebreid stappenplan en is daardoor tijdrovend. Hij start met een afbeelding, bijvoorbeeld een ruwe schets of foto. Net zoals in een houtsnede zet hij gradiënten om in afwisselend lichte en donkere vlakken. Hoe groter de cirkels, hoe minder wit er van het canvas zichtbaar is en […]

Lees verder…

ALORA

Phulani legt in al haar werken veel nadruk op de ogen omdat ze vindt dat we met onze ogen met elkaar verbonden zijn. Ze wil dit nog versterken door slechts weinig emotie in het gezicht op te nemen. Alora werd gecreeerd vertrekkend vanuit 5 verschillende foto’s. Phulani schildert geen persoon, maar verzint een gezicht, met […]

Lees verder…

MAHIN

Phulani legt in al haar werken veel nadruk op de ogen omdat ze vindt dat we met onze ogen met elkaar verbonden zijn. Ze wil dit nog versterken door slechts weinig emotie in het gezicht op te nemen. Aria werd gecreeerd vertrekkend vanuit 5 verschillende foto’s. Phulani schildert geen persoon, maar verzint een gezicht, met […]

Lees verder…

FAFI 420( )

FAFI 420( ) is één van de 7 werken die Kilmany samen met Atelier Louis zal presenteren met het idee om de hedendaagse moderne vrouw uit te dagen en te versterken. Deze collectie werd gemaakt in april ( 4de maand ) en juli ( 7de maand) van het jaar 2020 (20). De ( ) op […]

Lees verder…

MBALI

Mbali betekent ” open bloem” in het Swahili. En dat weerspiegelt zich in het werk. […]

Lees verder…

CROWN OF ROSES

Met haar vrouwelijke portretschilderingen eert en viert ze de vrouwelijke vormen, de gratie, de bewegingen, de kwetsbaarheid en de sterkte. “Ik portreteer de vrouwelijke verlangens en ambities, tegelijk idealistisch en zorgend,” aldus Mo Nique.  Mo Nique houdt ervan te experimenteren met haar penseel en paletmes. Daarom durft ze te variëren in stijl en techniek. De Zuid-Afrikaanse kunstenares gebruikt hoofdzakelijk olieverf. De zachtheid, transparantie van de verf en de manier waarop […]

Lees verder…

FLORAES 821()

Ik schilder bloemen als een verwijzing naar de objectivering van vrouwen. Bloemen worden verondersteld schoonheid en kleur in een ruimte te brengen en vaak wordt van vrouwen verwacht dat zij hetzelfde doen. Vrouwen worden onder druk gezet om mooi te zijn. Zelfs op sociale media vinden we apps die ontworpen zijn om bepaalde vrouwelijke kenmerken […]

Lees verder…

NEFERTARI

Phulani legt in al haar werken veel nadruk op de ogen omdat ze vindt dat we met onze ogen met elkaar verbonden zijn. Ze wil dit nog versterken door slechts weinig emotie in het gezicht op te nemen. Nefertari werd gecreeerd vertrekkend vanuit 5 verschillende foto’s. Phulani schildert geen persoon, maar verzint een gezicht, met […]

Lees verder…